PASTAGRATÄNG MED KÖTTFÄRS

Idag lagade jag en supergod pastagratäng! I det ursprungliga receptet skulle man ha i köttfärssås, - men det orkade jag inte göra så jag gjorde en "snabbvariant".

Du behöver;
Kokt pasta till 5 personer
5OO g köttfärs
1 pkt krossade tomater
1 pkt coctailtomater
1 röd paprika
Valfri mängd torkad basilika
Salt + Peppar
Riven parmesanost
2 msk vetemjöl
2 msk smör
3 dl grädde + 3 dl mjölk

Gör såhär;
Till "köttfärssåsen"
Stek köttfärs, krossade tomater, hackad paprika, basilika och salt + peppar tills köttfärsen är genomstekt.
Till såsen:
Smält smör och pudra över vetemjöl och vispa lite lätt. Tillsätt gräddmjölken och låt koka upp, sänk sedan värmen och vispa i cirka fem minuter. Häll i två nävar parmesanost och blanda.
Gratängen:
Blanda pasta och köttfärs i en form, häll över såsen och avsluta med parmesanost. In i ugnen 2OO grader i cirka 2O min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0